Interviul de azi este cu o persoană cu care am avut placerea să muncesc cot la cot în departamentul de PR. De la Lavinia am învăţat să mă temperez (asta a fost o lectie foarte greu de învăţat pentru mine) şi că nu tot timpul “agresivitatea” este răspunsul sau rezolvarea; pe lângă asta am descoperit cât de important este să fi elegant în nişte situaţii în care eu nu eram deloc elegant. Admir felul în care se respectă şi cum încrederea ei în sine se transmite şi altora.

În primul rând, de ce ASMI? Ce te-a determinat să intri în asociație?

La întrebarea „De ce am ales ASMI?”, ar trebui să îți dau același răspuns ca la întrebarea „De ce FMI?”. Spun acest lucru, pentru că alegerea ASMI a venit pentru mine odată cu decizia de a da la informatică. Când eram în clasa a 12-a, nu cunoșteam pe nimeni din facultate care să îmi dea detalii despre facultate sau despre asociație, dar asta nu m-a împiedicat să cercetez singură. Atunci mi-am dat seama că experiența voluntariatului în ASMI va completa studenția mea în FMI. Și am avut dreptate.

Mai făcuseși voluntariat până atunci? Care au fost așteptările tale și cum s-a dovedit a fi realitatea?

Da, am făcut voluntariat și în timpul liceului, așadar aveam oarecum o idee despre ceea ce avea să se întâmple în ASMI. Mi-am dorit să cunosc oameni noi, care să aibă aceleași pasiuni ca și mine și să realizăm împreună proiecte utile studenților. Realitatea mi-a confirmat și uneori chiar mi-a întrecut așteptările; am învățat foarte multe lucruri noi de la colegii alături de care am lucrat și am evoluat împreună.

Ai ales să faci parte din departamentul de PR. De unde această pasiune?

Țin minte că atunci când am completat formularul de înscriere, trebuia să facem opțiunile pentru departamente; eu eram foarte hotărâtă să fac parte din departamentul de PR și am lăsat o singură opțiune (PR). La împărțirea pe departamente, cei de la HR mi-au propus să fac parte din departamentul Economic, pentru că aveam experiență în scrierea de proiecte. Totuși, am ales să rămân la PR, pentru că nu m-aș fi văzut să fac parte din alt departament.

Pasiunea pentru PR și Marketing vine din timpul liceului, când eram pasionată de literatură și de scrierea creativă. În ASMI m-am ocupat în mare parte de taskurile de copywriting și așa am reușit să îmbin pasiunea pentru programare cu plăcerea de a scrie. Atât programarea, cât și copywritingul necesită creativitate și pasiune, astfel încât am avut ocazia să îmi dezvolt latura creativă foarte mult.

Fiind managerul departamentului de PR, ai avut de-a face cu oameni mai mult sau mai puțin creativi. Care erau cele mai bune practici de PR care se aplicau când erai manager?

Am considerat întotdeauna că persoanele care intră la PR sunt creativi și au abilități de comunicare. Departamentul de PR nu face numai afișe, promoționale și texte, ci ține și legătura și cu partenerii și sponsorii, reprezintă imaginea asociației în exterior. Așa că am pornit de la premiza că lucrez alături de oameni pasionați și creativi. Ceea ce face diferența între ei este motivația și dorința de a-și aloca un anumit timp activităților ASMI. Am încercat întotdeauna să îi implic pe toți membrii de la PR în luarea deciziilor și de aceea discutam toate taskurile pe grupul de Facebook. I-am încurajat întotdeauna să accepte feedback și să îl folosească în mod constructiv, pentru că așa putem învăța unii din greșelile altora sau din greșelile proprii. Chiar dacă de multe ori deadline-urile erau foarte strânse, reușeam să fim o echipă și să ducem la bun sfârșit proiectele, de cele mai multe ori cu succes. Comunicarea este foarte importantă atunci când vrei să construiești o echipă; de asemenea, fiecare are nevoie de apreciere și trebuie încurajat atunci când se implică. Cel mai dificil din punctul meu de vedere a fost să mențin membrii motivați să se implice în proiecte și am încercat să fac asta prin antrenarea lor în dezbateri pe teme de design sau copywriting, prin ședințe și mini-teambuilding-uri cât mai dese (ieșiri la teatru, suc etc), dorind astfel să le insuflu pasiunea pentru ceea ce facem.

Tu ai fost una dintre pesoanele care au avut un cuvânt important de spus în dezvoltarea brandului ASMI, iar proiectele merg  din ce în ce mai bine. Spune-mi care crezi că este cel mai bun proiect ASMI și de ce consideri asta.

Aș putea spune că am făcut parte din cea mai tare echipă care a dezvoltat brandul ASMI! Am văzut de la an la an cum creștem și cum reușim să ajungem la cât mai mulți studenți din publicul nostru țintă. E un sentiment foarte plăcut să vezi că eforturile tale converg câtre un rezultat așa de frumos. Toate proiectele ASMI îmi sunt dragi, dar dacă ar fi să mă rezum la un proiect, aș alege Cariere. Țin minte că la primele ediții ale proiectului, erau firme care nici nu știau că la facultatea noastră există și specializări de informatică. De asemenea, înainte de Cariere, prezentările de firme în FMI erau foarte rare. ASMI a reușit să trezească interesul firmelor de IT în a recruta studenți și absolvenți foarte bine pregătiți, dar a ajutat și studenții să-și formeze o imagine a pieței locurilor de muncă și să-și aleagă o cale în cariera lor.

Explică-ne cum se îmbină creativitatea cu perfecționismul.  

Cred că perfecționismul vine odată cu creativitatea. Totuși perfecționismul, dacă nu este controlat, poate fi de multe ori un defect, nu o calitate. Salvador Dali spunea să nu ne temem de perfecțiune, căci nu o vom atinge niciodată. Ei bine, e ușor de zis, dar cu timpul cred că te obișnuiești. Mereu am considerat că se poate și mai bine, dar în PR și marketing părerea publicului țintă contează mai mult decât părerea ta. Dacă ei sunt mulțumiți, trebuie să fii și tu mulțumit de munca pe care ai depus-o.

Ce impact a avut activitatea de voluntar asupra dezvoltării tale personale? În ce măsură te-a ajutat ASMI?

În perioada de trei ani de voluntariat în ASMI, mi-am cultivat pasiunea pentru PR și mi-am dezvoltat soft-skill-uri foarte utile. Am întâlnit oameni extraordinari de la care am avut foarte multe de învățat. Am evoluat și m-am maturizat cu fiecare experiență pe care am trăit-o alături de ASMI.

Nu te-am întrebat, dar ai vrea să ne spui…

Mulțumesc că te-ai gândit la mine pentru acest interviu 🙂  Îmi amintesc cu drag de perioada în care am fost voluntar în ASMI și mă bucur că am avut ocazia să fac parte dintr-o echipă de oameni pasionați și simpatici. Vă doresc mult succes în continuare și să faceți proiecte din ce în ce mai reușite!